Afscheid Nico Lansink Rotgerink, Gemeente Wierden, 26 mei 2018

Afscheid Nico Lansink Rotgerink, Gemeente Wierden, 26 mei 2018 Nico, Januari 2016! Door omstandigheden moest de VVD Wierden-Enter op korte termijn op zoek naar een “nieuwe” wethouder. Wij waren op zoek naar een wethouder die op een rijdende trein kon springen. Hij moest ervaring hebben in zowel bestuurlijke zin maar ook als politicus, iemand die wist hoe de hazen lopen. Ons kennismakingsgesprek vond plaats op een zaterdag, in de namiddag, gewoon aan de keukentafel. Dezelfde avond is er unaniem besloten dat jij onze kandidaat was die de VVD en de Gemeente Wierden nodig had.

© Rita Ekkelenkamp

Afscheid Nico Lansink Rotgerink, Gemeente Wierden, 26 mei 2018

Nico,

Januari 2016!

Op 15 maart 2016 ben jij geïnstalleerd als wethouder in deze prachtige gemeente.

Je hebt de draad voortvarend opgepakt en voelde je al snel thuis in de Gemeente Wierden en binnen de fractie van de VVD. Wij hebben je leren kennen als een zeer benaderbare wethouder voor de inwoners van de Gemeente Wierden als ook naar de ambtelijke organisatie.

Dossiers waar jij je graag binnen je portefeuille voor inzetten zijn onder andere verkeersveiligheid. Zoals de reconstructie van de Nijverdalsestraat, een hele klus veel gepraat met aanwonenden en het resultaat mag er zijn, en niet te vergeten de wegkantverbetering voor de wegen in het buitengebied.

Enige regelmaat te vinden bij de mannen van de buitendienst om even bij te praten over allerlei werkzaamheden.

Iedereen doet er toe bij je en dat siert je.

Ook de sport draag je een warm hard toe, bij veel evenementen hebben we je gezien en je was zeer tevreden over hoe de sportvoorzieningen erbij liggen in de gemeente. Door mee te denken met zowel de sport als de ondernemer zijn er in Enter diverse mooie resultaten geboekt.

Het laatste jaar kwam de portefeuille financiën jou kant op, ook daar draaide jij je hand niet voor om!

Eigenlijk ben je helemaal nog niet klaar met deze klus, het beviel je gewoon erg goed als VVD Wethouder in de Gemeente Wierden, en jij bevalt ons als fractie, er goed als onze wethouder.

Maar op 21 maart jl. waren er verkiezingen en de uitslag verliep voor velen anders dan was verwacht! Gevolg hiervan is mede dat wij helaas afscheid moeten nemen van maar liefst 3 wethouders! Dianne en Rosalien jullie als wethouders van de coalitie, wij willen jullie bedanken voor de samenwerking. We hebben als coalitie mooie resultaten geboekt. Hier kijken wij met trots op terug.

Nico we richten ons weer op jou, jij hebt laten zien dat wethouder zijn een topsport is. Je hebt met veel dingen tegelijk te maken. Het college, de ambtenaren, de leden van de raad en de media.

De talloze contacten buiten het gemeentehuis, met inwoners en organisaties. Het is voortdurend schakelen tussen uiteenlopende onderwerpen en belangen.

Nico wij zagen dat jij deze topsport, deze kunst, goed in de vingers hebt. Dank voor jou inzet als VVD Wethouder van de Gemeente Wierden. Jij hebt ook laten zien dat naar elkaar omzien, het noaberschap, nodig is, ook in deze tijd en dat je daarmee verschil maakt.

Daar zijn wij als VVD trots op, daar ben ik trots op!

Wij willen geen afscheid van je nemen, maar nemen wel afscheid van jou in je huidige rol. Dank je wel Nico voor 2 geweldige inspirerende jaren.