VVD Wierden Enter pleit voor nieuwbouw met een gasaansluiting

Er zijn de afgelopen decennia heel veel maatregelen genomen om de natuur en het milieu zo veel mogelijk te sparen. De experts rollen over elkaar heen en niemand die het echt lijkt te weten. Hoogleraar David Smeulders van de TU Eindhoven stelt zelfs dat nu van het Gas af gaan, leidt tot meer CO2 uitstoot.

Nu zelfs de Europese Unie gas wil bestempelen als duurzame energie is het volgens de VVD Wierden Enter tijd om de plannen voor nieuwbouw woningen eens onder de loep te nemen. Evenals hele wijken van het gas afhalen.

VVD Wierden Enter is voor het bouwen van betaalbare woningen en wanneer woningen zonder gas aansluiting moeten worden gebouwd nemen de kosten enorm toe. En daarom pleiten wij om de woningen binnen onze gemeente weer aan te sluiten op het gas netwerk. Hierdoor wordt bouwen goedkoper en kunnen met name starters makkelijker toegang krijgen tot de woningmarkt.

Bij het renoveren van wijken kunnen we eerst denken aan het isoleren van het huis en het eventueel aanbrengen van zonnepanelen op het dak.

Wij zien dat zon en wind energie op dit moment niet bijdragen aan het terug dringen van de CO2 uitstoot. Energie centrales kunnen namelijk niet zomaar even een tandje terug schakelen bij veel wind of bij  mooi weer. Alles draait op subsidie!  Zonder subsidie is deze energiebron op dit moment niet de oplossing. VVD Wierden Enter geloofd in de toekomst en ziet daarom mogelijkheden voor waterstof en groengas.

Wanneer we  alle nieuwbouw woningen, niet aansluiten op het gas dan hebben we straks een probleem. Want hoe transporteren we  waterstof of groengas  tot in de woningen. Daarom denken wij dat we nu een pas op de plaats moeten maken om in de toekomst het voordeel  van waterstof of groengas  te kunnen ervaren.

Particulier initiatief voor het plaatsen van zonnepanelen en huisisolatie omarmt de VVD Wierden-Enter natuurlijk van harte!

We horen graag een korte reactie van u op onze Facebook pagina: https://www.facebook.com/VVDWierdenEnter