Wat zegt - Slagvaardig, betrokken en lokaal liberaal - eigenlijk concreet voor de inwoners van de gemeente Wierden?

Wat zegt -  Slagvaardig, betrokken en lokaal liberaal  -  eigenlijk concreet voor de inwoners van de gemeente Wierden?

We zijn nadrukkelijk een lokale en brede volkspartij, die staat voor de belangen van de inwoners van de gemeente Wierden. Onze politieke ambitie is onmiskenbaar verbonden met de liberale gedachte, omdat op geen enkele wijze de landelijke VVD zichtbaar is of tracht op een lokale partij als de onze enige invloed uit te oefenen. Het is dan wel weer effectief dat we slagkracht, in het belang van onze Gemeente en vooral haar inwoners, kunnen tonen om overheidsbeleid van provincie en landelijke overheid te beïnvloeden, omdat de route daarnaartoe voor ons niet onbekend is.

Wij zijn een liberale lokale partij en dragen dat ook overduidelijk en met gepaste trots in onze naam uit. Wij hechten zeer sterk aan het vrijheidsbeginsel en uiteraard de individuele vrijheid.  Vrijheid is dan weer sterk verbonden met persoonlijk verantwoordelijkheid nemen en verdraagzaamheid (respect).

Slagvaardig is naar onze mening dan weer een gemeente Wierden met slechts een minimale noodzakelijke hoeveelheid aan gemeentelijke verordeningen (APV) en andere verplichtingen vanuit onze lokale overheid. Wij zijn van mening dat het in eerste instantie werk- en leefbaar moet zijn en blijven; regels werken namelijk niet maar inwoners (samen) wel.

Onze fractieleden wonen verdeeld over de kernen van de gemeente Wierden en zijn in het dagelijks leven niet in één en dezelfde beroepsgroep actief. Ook onze achtergronden zijn verschillend, we hebben verschillende christelijke achtergronden, verschillende opleidingen en ervaringen, verschillende hobby’s en liefhebberijen, verschillende roots, etc. We hebben allen verschillende vrienden- en kennissenkringen, verschillende actieve netwerken, maar gaan allemaal graag in direct gesprek met inwoners of gemeentelijke belangengroepen. Wij willen van de bron horen wat u dwars zit en welke verbetervoorstellen u heeft. Dat maakt het binnen onze fractie altijd levendig qua discussie maar altijd met het respect voor elkaar dat hierbij vereist is.

De fractie van de VVD Wierden-Enter is wat dat betreft exact een kopie van de samenstelling van de inwoners in de gemeente Wierden. Dat is nu net de reden dat VVD Wierden-Enter graag als verbinder wil handelen binnen de gemeentepolitiek. We willen ook graag benadrukken dat we met handelen actief participeren in de coalitie bedoelen. VVD Wierden-Enter wil het liefst (mede)besturen met een duidelijke groei-ambitie voor de gemeente en niet alleen op de winkel passen. Daarom hebben wij uw stem echt nodig. We moeten echt groter worden. En wel groter worden om onze beloften, in het belang van de inwoners -van u dus- , om te zetten in proactief handelen en concrete daden.